Pages

sunnuntai 21. marraskuuta 2010

Tunnelma vei taas mukanaan

Mä olen kapinoinut varhaisen joulun tuloa. Tiedätte tän nyky meiningin. Ensimmäiset joulukoristeet-, laulut ja tavarat tulevat kauppoihin jo lokakuun lopussa. Silloin ei vielä iske. Toi joulutunnelma. Enemmänkin harmittaa.

Mun lapsuudessa täällä Stadissa joulun odotus alkoi Aleksin joulukadun avajaisista. Ne pidettiin aina virallisena pikkujouluna. Päivä ennen ensimmäistä adventtia. Siitä alkoi lapselle huippu kihelmöivän jännittävä odotuksen aika. Joulua kohti oltiin menossa.

Joulun odotus on tänäkin vuonna virallisesti julistettu alkaneeksi. Jos noihin Aleksin jouluvaloihin on uskominen. Ne sytytettiin tänään perinteisin menoin. Ja kyllä niillä edelleenkin on maaginen vaikutus. Vaikka ajankohta on mulle aikainen - joulukuun alkuun kun vielä on tovi -  olen taas ihanassa odotuksen olotilassa. Niin jouluisissa tunnelmissa.



Kotia on vähän viritelty samaan tunnelman tilaan.



Kylmästä hytisevää itseäni lämmitelty ihanan kuumalla ja tuoksuvalla glögillä.
Nam! Pitkästä aikaa.



ja aloitettu toivelistan kirjoittelua. No jos ei ihan listaa, mutta kuvastojen selailua kuiteskin.


Niin se vaan on, että vaikka lahjojen antaminen on mukavaa, ei käy kieltäminen, etteikö myös niiden saaminen. Eikös vaan?

Kaiken kiireen keskellä edes pieniä tunnelmallisia hetkiä hyvä lukija.

Toivotan Minä

2 kommenttia:

  1. Joulu on tosiaankin saapunut jo joka paikkaan. Tytär nauttii täysin siemauksin ja silittelee joulukoristeita marketissa :D Täytynee kotiakin alkaa koristaa piakkoin. Glögiä on jo täälläkin maisteltu ja onhan se kiva että joulu taas kerran tulee :D

    VastaaPoista
  2. Marita: Ihanissa tunnelmissa siis sielläkin. Kiva!

    VastaaPoista

Mitä mieltä?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...